Páginas

sábado, 20 de enero de 2024

PRÁCTICA RESTAURATIVA: RECUNCHO BOCA-ORELLA


A
s prácticas restaurativas son unha serie de dinámicas que podemos levar a cabo na aula co grupo clase para resolver conflitos.

 QUE É?

Un espazo para o diálogo e a negociación que permite ao alumnado resolver conflitos e solucionar as súas diferenzas de forma autónoma.

 CANDO USALO?

Cando o alumnado ten un conflito dentro da aula ou no recreo, o profesorado convídao a ir ao recuncho para intentar solucionalo por si mesmo. Esta proposta debe ser sempre unha invitación e non unha imposición. O uso deste espazo debe ser voluntario.

COMO FUNCIONA?

O alumnado alternará dous papeis a medida que se expoñen os argumentos: o papel de boca e o de orella. O alumno/a que ocupa, en primeiro lugar, a cadeira-boca ten a palabra e a súa tarefa é contar que aconteceu e como se sinte mentres o seu compañeiro/a escoita atentamente sen intervir na cadeira orella. Unha vez que o primeiro alumno/a rematou de falar e expresar a súa opinión, se cambian de cadeira e inverten os seus papeis.

Se repetirá o intercambio de posicións ata que se chegue a un acordo e se comprometan a cumprilo.

 PAPEL DO PROFESORADO

O profesorado actuará como guía situándose preto do alumnado apoiándoo e acompañándoo neste proceso, tentando que respecten a quenda de palabra, as opinións enfrontadas e cheguen a acordos.

O profesorado reforzará ao alumnado positivamente escoitándoo de forma activa pero tentando intervir o menos posible.

PAPEL DO ALUMNADO MEDIADOR

No caso do alumnado maior podemos introducir o papel do alumnado mediador. Inicialmente o profesorado debe observar como se desenvolve o mediador na súa función insistindo en que simplemente debe asegurarse do cumprimento das normas do método boca-orella.

 BENEFICIOS DO MÉTODO BOCA-ORELLA

Os beneficios deste método para o alumnado:

  • Solución de conflitos de forma autónoma.
  • Fomento da autonomía do alumnado.
  • Maior confianza no alumnado e maior responsabilidade do mesmo.
  • Aprendizaxe do respecto da quenda de palabra.
  • Valoración e aceptación das diferentes opinións incluso non estando de acordo con elas.
  • Capacidade de chegar a un entendemento e á comprensión de que a mellor forma de solucionar os problemas é o diálogo.


No hay comentarios:

Publicar un comentario