Páginas

lunes, 27 de diciembre de 2021

COMO PODEMOS AXUDAR A UN NENO OU NENA TÍMIDO/A? PAUTAS PARA AS FAMILIAS

 


A timidez é un trazo característico da personalidade ou de certas etapas da vida caracterizada polo falta de aprehensión, confort ou incomodidade ante determinadas situacións sociais e débese a un conxunto de factores hereditarios ou da contorna.

As persoas tímidas prefiren estar soas ou relacionarse con poucos antes que facelo en gran grupo, cústalles tomar a iniciativa nas relacións sociais, cústalles expresar a súa opinión ou preferencias en presencia doutras persoas e precisan ambientes seguros para relacionarse. Esta timidez pode ir acompañada dunha baixa autoestima.

Certo grao de timidez pode ser beneficioso porque nos fai máis prudentes, cautos e reflexivos, pero cando a timidez é un problema?

A timidez é un problema cando nos impide funcionar con normalidade na nosa vida cotiá:

  • A timidez impide establecer vínculos con persoas diferentes á nosa familia.
  • A timidez produce temor, medo ou ansiedade provocandomalestar ou sufrimento importante.
  • A timidez provoca falta de condutas interactivas impedindo realizar actividades habituais como participar na clase, iniciar conversas, xogar cos outros, comprar, pedir axuda, acudir ou celebrar eventos (aniversarios, festas...).
  • Baixa autoestima impedindo defender os nosos dereitos e/ou presenza de síntomas psicosomáticos (dor de barriga, dor de cabeza...).

Cando a timidez non é un problema?

  • Cando non nos impide funcionar con normalidade e participar en actividades grupais.
  • Cando non nos produce malestar nin sufrimento.
  • Cando a timidez aparece ante persoas que non coñecemos ou en situacións novas.
  • Cando temos amigos aínda que sexan poucos e preferimos as relacións en pequenos grupos.

Como podemos axudar a un neno ou nena tímido ou tímida?

  1. Non etiquetar: evitar as etiquetas porque aumentamos a probabilidade de que responda as nosas expectativas. Deixamos que o neno ou nena se tranquilice, se tome o seu tempo e acepte novas situacións.
  2. Evitar as comparacións e aceptar a súa personalidade desenvolvendo a súa autoestima.
  3. Non insistir, non forzar, non obrigar: evitar presionalo/a para que se relacione cos demais porque produce sentimento de frustración e non lle axudará a mellorar se non está preparado/a para iso.
  4. Facerlle ver as consecuencias que os seus comportamentos relacionados coa timidez poden ter (sentimentos que provocan nos demais).
  5. Ensinar formas concretas de actuar preferiblemente en situacións habituais (como saudar, como pedir participar nun xogo, como dicir non...).
  6. Actuar cun comportamento e actitude sociable ante situacións novas para que aprendan de nós esta forma de actuar.
  7. Evitar condutas sobreprotectoras falando no seu nome, consolándoo cando se amosa retraído ou evitando situacións incómodas para o neno ou nena.
  8. Ofrecerlle oportunidades para relacionarse pero proporcionándolle inicialmente a seguridade que precisa (en pequenos grupo, con nenos e nenas que sexan tranquilos e que acepten a súa forma de ser): invitar a amigos/as a casa, saír con familias con nenos e nenas da súa idade, levalo/a ao parque, apuntalo/a en deportes de equipo.
  9. Reforzar positivamente os intentos facendo que confíen nas súas capacidades e aportando seguridade en futuras ocasións.
  10. Utilizar contos para que observen distintas condutas e formas de ser e lle axuden a entender a timidez:

No hay comentarios:

Publicar un comentario