Páginas

viernes, 29 de mayo de 2020

COMO AXUDAR AOS NENOS/AS CON MEDO DE SAÍR A PASEAR NA DESESCALADA


Principio del formulario

Uns dos efectos provocados pola desesescalada da pandemia do COVID-19  son  os  sentimentos de medo, ansiedade, tristura… que amosan os/as nenos/as á hora de saír á rúa.

Durante estas semanas oíron falar repedidamente que non podían saír por mor do coroavirus e agora hai pequenos/as que amosan reticencias á hora de saír a pesar das máscaras, as distancias e demais medidas de autoprotección.

O medo é "unha emoción humana que se activa cando se percibe unha ameaza para a supervivencia, a integridade física ou o benestar psicolóxico, e os/as nenos/as non son alleos ao ambiente que os rodea", explica o psicológo José Luis Gonzalo Marrodán, especialista en psicoloxía infantil e membro da Sociedade Española de Psiquiatría e Psicoterapia do Neno e do Adolescente (Sepypna). "É normal que algúns poidan sentir medo".

Os nenos/as deben de saber por que estaban encerrados, en que consiste a enfermidade e como se contaxia para entender a “nova normalidade.

Como actuar cos nenos que teñen medo de saír?

Os/As nenos/as poden sentir medo, pero "tamén teñen recursos", salienta Gonzalo Marrodán. Debemos de detectar e potenciar eses recursos "sendo conscientes do noso propio medo como adultos e xestionalo". Non se trata de non ter ningún medo, nin de negalo ou minimízalo senón de ser conscientes do propio medo para xestionalo,  regulalo e transmitir seguridade aos demais tanto verbalmente coma  coa nosa xestualidade.


Artigue tamén destaca a importancia de "falar e explicar, adaptando os termos a cada idade". "É un erro considerar que non o van a entender; con palabras, xestos e actitudes, eles captan e senten o perigo ou a confianza, entenden o que se pode e o que non se pode facer. As cousas que xeran medo asustan máis canto máis descoñecidas resultan.
A tamén psicóloga do Sepypna, Ángeles Albamonte, sinala que "a información é o mellor medio para diminuír a angustia".
Pais e nais debemos escoitar e responder todas as preguntas e dúbidas dos nosos/as fillos/as chegando incluso a expresalos por eles se se trata de nenos/as moi pequenos/as cando non son capaces de formular os seus medos.

Que é o que non se debe facer?
Nunca hai que minimizar ou negar o problema e moito menos ridiculizar ao neno/a. Debemos evitar frases como "non pasa nada", "xa se acabou o perigo" ou "non sexas parvo, todos os teus amigos xa están a saír".
Albamonte sinala que " a angustia dos nenos non é ningunha bobada. Eles percibiron que está a pasar algo moi grave e minimizar os seus medos non lles axuda en absoluto. Ao contrario, failles sentirse sos e incomprendidos".
Gonzalo Marrodán recomenda evitar "unha actitude ansiosa, recriminacións, xestos hostís ou de nerviosismo" porque "transmitimos unha sensación de perigo inminente que atafega ao neno, digamos o que digamos coas palabras".
Debemos buscar un equilibrio entre a preocupación esaxerada e facer coma se non pasase nada.

É recomendable dedicar un momento ao día para falar cos nenos/as de como se sentiron ao saír, facilitar a expresión dos seus sentimentos e os seus temores para que tanto nós coma eles podamos entender mellor todo o que experimentan.

Podemos manter algo do que fixemos e que nos uniu e compartimos durante o confinamento e que propiciou novas e boas experiencias: o xogo compartido en familia, a actividade física, os pratos ou sobremesas cociñados entre todos…
Ángeles Albamonte destaca que a reticencia dos nenos/as para saír, ás veces, pode non deberse ao "medo ao que hai fóra", senón ao “desexo de conservar o que atoparon dentro de casa: compartir moito máis tempo do habitual cos seus pais ou con algunha outra persoa da familia, máis horas de pantallas, de xogos online, maior permisividade nos horarios, etc”. Para algúns deles "pode ser un tempo bastante feliz", apunta a psicóloga.

A desescalada implica un novo cambio de hábitos e un novo esforzo ao que facer fronte.

Cando preocuparse

§  Se o medo adquire unha certa intensidade e prolóngase no tempo pode ser necesaria a axuda profesional.
§  Debemos pensar en pedir axuda se hai "un sufrimento intenso, que non se modifica coa información que se lles brinda, ou cando aparezan outros síntomas asociados, como cambios no soño ou no estado de ánimo" (Albamonte).
§  Se aparecen outros síntomas coma a irritabilidade, problemas de conduta, regresións (volta a estados máis infantís que xa superaran), somatizacións e a negativa para facer cousas que ata entón eran normais: xogos, comidas, baños...



No hay comentarios:

Publicar un comentario